Tuesday, March 22, 2011

SEGMEN : AKU BENCI ROKOK!!

assalamualaikum semua..

Nak join segmen ni?Klik banner kat bawah.
Cepat!!dateline hanya sampai tengah malam ni..


3. Sila nyatakan KENAPA ANDA BENCI ROKOK ? Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..

-aku benci rokok!!!yea, betul tu!kenapa aku benci rokok?ok lah, semua orang pasti dah tahu kan apa keburukan rokok ni tapi aku still nak bagitau.Dan aku tau, walaupun dah berjuta-juta kempen dibuat, orang masih tak kisah effect rokok terhadap kesihatan diri mereka malah tak kisah langsung tentang orang kat sekeliling mereka.Dah terang lagi bersuluh, effect kat orang lain lebih tinggi dari perokok itu sendiri.Kalau aku masa tu tiba-tiba ada 'perokok' tengah merokok, aku tutup hidung r tapi orang tu sedar2 lagi, blahlah dari situ.kesan sampingan merokok tak lain tak bukan, deria hidung kurang sensitif, gigi mudah rosak manakala gusi mudah bengkak dan kemujaraban atau keberkesanan sesuatu ubat yang digunakan untuk merawat sesuatu penyakit akan berkurangan sekiranya seseorang itu kerap merokok.selain tu, keupayaan mental dan fizikal terganggu, penyakit jantung dan kanser paru-paru.

oklah, enough!!dah macam nak buat esei BM la pulak.hehe

mengikut apa yang pernah aku lihat, satu kotak rokok tu akan cepat habis sekurang-kurangnya dalam sehari je...

4. Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok !

-pesanan..tak banyak!!!Fikir-fikirkanlah keluarga korang, kalau anda sayang mereka Maka berhentilah dan bakal-bakal merokok tu fikirlah berulang kali.

5. Pendapat anda mengenai mereka yang merokok ini ..

-mereka yang merokok ni dah ketagih sangat kat rokok.Semua manusia pun tak lepas buat kesalahan.Even mereka baik atau jahat, tetap juga ada yang merokok kan!.so, tak boleh nak kata banyak sangat.

2 comments:

  1. SiS PuN BeNCi RoKoK... JoM JoiN KeMPeN 'KaTeRKaN TaKNaK PaDeR RoKoK'!~ (^_____^)V

    ReplyDelete

yes

one click for a moment..