Sunday, April 24, 2011

Malware

Assalamualaikum...

baru-baru ni aku terkejut sangat tngok blog aku kena malware...cuak dowhh.
nasib baik dengan adanya kemudahan internet ni, aku dapat tau macam mana nak remove malware tu.tersentap sudah hati ni macam mana nak buat, sampai-sampai aku terfikir nak berhenti blogging sudah.

buka kat mozilla tak de apa-apa pula tapi sekali kat google chrome, aduyai...Malware.
Baru je check tadi kat google chrome, nasib baik dah takde.Trauma la pla nak letak favicon katak, icon kat bloglist dan juga background.So sekarang ni, blog aku dah kosong..Header pun aku dah buang.buat korang yang bakal-bakal terkena ancaman ni, aku nasihatkan janganlah letak widget banyak-banyak kat blog.lagi satu, lambat nak loading blog tu.

Sebenarnya aku dah check kat google webmaster tools, tapi en.google ni cakap takde plak malware kepebendanya tu.serius, masa tu tak tau nak buat apa-apa dah.so, sekarang ni aku nak balancekan blog aku balik.aku nak buat simple-simple je, tak nak lah ada icon-icon ni segala.cuak sekali lagi.Biarlah, blog aku tak comel.Yang penting blog aku selamat.muahahahaha...

ok, lastly but not least...Hari tu, aku ada cakap pasal nak panjat gunung Kinabalu kan.ok, aku jeles ngan mereka-mereka tu.warghhh, aku nak ikut juga tapi benda dah jadi, nak buek camno kan..

so, aku cilok gambar ni dari fb someone..jeles lagi ni..enjoy saja ni gambar..






UBK,SAYA ADA IMPIAN!ceh, jarang aku nak cakap macam tu.












SMKB....




Cigu Raffi...


sekian, akhir kata.Wassalamm..


1 comment:

  1. salam..

    malware nih sebenarnya bukanlah kategori virus...dia kita buleh anggap sebagai direct seller...dia paksa kita beli produk dia...tapi tak macam virus yang rosakkan file system kita

    ReplyDelete

yes

one click for a moment..